CE ALIMENTE TE AJUTA SA ITI PASTREZI VEDEREA SANATOASA

Autor: Diana COMSA
 CE ALIMENTE TE AJUTA SA ITI PASTREZI VEDEREA SANATOASA
asdasdas
CE ALIMENTE TE AJUTA SA ITI PASTREZI VEDEREA SANATOASA CE ALIMENTE TE AJUTA SA ITI PASTREZI VEDEREA SANATOASA

Legumele verzi precum spanacul si altele inrudite cu acesta contin luteina si zeaxantina, doua carotenoide care au fost intotdeauna asociate cu un risc scazut de degenerescenta maculara si cataracta, conform Real Simple, care o citeaza pe Emily Bedrick Graubart, profesor de oftalmologie la Scoala de Medicina Universitara Emory din Atlanta.

Ideal este sa fie consumate doua portii mici de astfel de legume pe zi, indiferent ca este vorba de o mana de spanac in salata sau o garnitura de broccoli la cina.

Antioxidanti Fructe precum afinele, capsunile si altele inrudite cu ele, dar si portocalele, prunele si ciresele diminueaza considerabil actiunea nociva a radicalilor liberi din mediul inconjurator, precum lumina soarelui si poluarea, ce pot duce la aparitia cataractei si degenerescentei maculare.

Doua portii de astfel de fructe pe zi - o cescuta de afine dimineata si o portocala ca si gustare dupa-amiaza - iti vor tine ochii sanatosi mai mult timp.

Multivitamine Un studiu realizat in SUA a aratat ca suplimentele de Vitamina C si E, beta carotenul si mineralele precum cuprul si zincul au incetinit evolutia degenerescentei maculare, chiar avansata.

Iar un recent articol din Arhivele Medicinei Interne a concluzionat ca Vitamina B6, B12 si acidul folic ajuta. Alte cercetari stiitifice au aratat ca vitaminele sub forma de suplimente intarzie aparitia cataractei. O miscare foarte buna daca tii la ochii tai este sa iei zilnic multivitamine cu minerale, este sfatul profesorului de oftalmologie Emily Bedrick Graubart.

Iar daca vii dintr-o familie cu risc mare de degenerescenta maculara, ar trebui ca medicul sa-ti perescrie si alte suplimente.

Un recent articol din Arhivele Medicinei Interne a concluzionat ca Vitamina B6, B12 si acidul folic ajuta. Alte cercetari stiitifice au aratat ca vitaminele sub forma de suplimente intarzie aparitia cataractei. O miscare foarte buna daca tii la ochii tai este sa iei zilnic multivitamine cu minerale, este sfatul profesorului de oftalmologie Emily Bedrick Graubart.

Iar daca vii dintr-o familie cu risc de degenerescenta maculara, ar trebui ca medicul sa-ti prescrie si alte suplimente.

Acizi grasi omega 3 Nu numai ca sunt excelenti pentru inima, insa exista suficiente dovezi in sprijinul faptului ca acizii grasi provenind din anumite tipuri de peste, cum ar fi somonul si tonul, speciile de peste gras, previn uscaciunea ochilor si chiar cataracta, dupa cum explica Ruth D. Williams, din partea Academiei Americane de Oftalmologie.

Doua, chiar trei portii de peste saptamanal, ori un supliment de ulei de peste pe zi, mentin sanatatea ochilor. Sfatul specialistilor este sa se limiteze cantitatea de carne rosie consumata. Un studiu recent a aratat ca, daca este consumata in exces, aceasta creste riscul de degenerescenta maculara.

Morcovul, la fel ca si alte legume portocalii su oranj, cum e cazul dovleacului sau bostanului, contin beta caroten, un carotenoid care tine ochii sanatosi.

   

 

Data introducerii: 09-08-2010

 

Comentarii vizitatori

Adauga comentariu

inapoi           

 

Alte articole din aceeaşi categorie:

Ucrainenii vorbesc de un seism de 5,2 grade pe Richter, romānii zic că sunt poveştiGigi Becali a facut scandal la nunta nepotului sauCurs euro-leu: Leul se depreciazaGabriela vranceanu Firea si Pandele s-au casatorit in Antalya?CE INCALTAMINTE PURTAM IN ACEASTA TOAMNALEGUMELE VIITORULUI, CURENTATE PENTRU A PRODUCE MAI MULTI OXIDANTISE LANSEAZA LOGAN SI SANDERO CU TRANSMISIE AUTOMATANOUL VIDEOCLIP AL INNEI VA COSTA 60.000 DE EURO7 ALIMENTE CARE TE AJUTA SA SLABESTI VARAINVAZIE DE OMIZI PE LITORALMERSUL PE BICICLETA: SANATATE CURATACE ALIMENTE TE AJUTA SA ITI PASTREZI VEDEREA SANATOASAMIEREA, FOLOSITA CA TRATAMENT PENTRU RANIPAMANTUL VA FI LOVIT ASTAZI DE UN TZUNAMI SOLARVIAŢĂ PE TITAN, SATELITUL PLANETEI SATURN!?ELTON JOHN, DUET INEDIT CU LADY GAGA

ALBA - ULPIA JURNAL

ARAD - ADEVARUL DE ARAD

ARGES - ZIARUL TOP

BACAU - DESTEPTAREA

BIHOR - INFORMATIA DE VEST

BISTRITA NASAUD - MESAGERUL DE BISTRITA NASAUD

BOTOSANI - EVENIMENTUL DE BOTOSANI

BRAILA - ZIARUL DE BRAILA

BRASOV - GAZETA DE TRANSILVANIA

BUZAU - SANSA BUZOIANA

BUCURESTI - BUCURESTI NEWS

CONSTANTA - CUGET LIBER

COVASNA - OBSERVATORUL DE COVASNA

DAMBOVITA - REPORTER DAMBOVITEAN

DOLJ - GAZETA DE SUD

GALATI - MONITORUL DE GALATI

GIURGIU - GIURGIU NEWS

GORJ - ZIARUL GORJULUI

HUNEDOARA - HUNEDOREANUL

IALOMITA - STIREA

IASI - MONITORUL

MARAMURES - GAZETA DE MARAMURES

MEHEDINTI - INFORMATIA DE SEVERIN

MURES - CUVANTUL LIBER

NEAMT - MONITORUL DE NEAMT SI ROMAN

OLT - GAZETA OLTULUI

PRAHOVA - ZIARUL PRAHOVA

SALAJ - SALAJEANUL

SATU MARE - INFORMATIA ZILEI

SIBIU - SIBIANUL

SUCEAVA - MONITORUL DE SUCEAVA

TELEORMAN - GAZETA DE TELEORMAN

TIMIS - FRUNCEA

TULCEA - OBIECTIV

VALCEA - ZIARUL DE VALCEA

VASLUI - MONITORUL DE VASLUI

VRANCEA - ZIARUL DE VRANCEA